Hea enesetunde raamat, mille saad kirjutada iseendast ja iseendale
Merilin Piirsalu
18.11.2021
Hea enesetunde päevaraamat
Pooleldi päevik ja märkmik, pooleldi joonistusvihik. | Foto: Canva

Elu on tihtipeale kiire ja väga raske on leida aega ainult enese jaoks, sest üks kohustus ajab teist taga. Samas on hetked iseendale hea enesetunde jaoks äärmiselt olulised. Tutvustame väikest abilist, mis aitab leida aega ja seda mõnusalt veeta.

Tegu on „Hea enesetunde päevaraamatuga“, kuhu on koondatud tujutõstvad ja loovad tegevused. See on pooleldi päevik ja märkmik, pooleldi joonistusvihik, mis annab võimaluse kirjutada, joonistada ja elu üle mõtiskleda.

Et paremini aru saada, mida päevaraamat endast kujutab, toon näiteks ühe ülesande, mis küsib: mis sind rõõmustab? Mõtteharjutus on ajendatud paljude inimeste tundest, et neil pole aega teha asju, mis rõõmu pakuvad. Sageli suuname ju oma energia sellele, mida me peame tegema, mitte sellele, mida tahame teha. Ja kui juhtubki tekkima aega iseendale, ei pööra me sellele nii palju tähelepanu, nagu see väärib. Seetõttu soovitabki päevaraamat mõelda, mis sulle rõõmu pakub. On siis selleks kohtumine sõpradega, toidu valmistamine, raamatu lugemine, jalutuskäik looduses või hoopis midagi seikluslikku.

Raamatu abiga saad võtta aega, et tõsisemalt järele mõelda, mis tekitab sinus hea enesetunde, kirjutada need asjad üles ja panna paika plaani, millal sa neid asju teed. Muuseas, plaan ja selle elluviimine on väga tähtis, sest ainult unistades suurt midagi ei muutu. Unistuste ja soovide täitumiseks tuleb ka tegutseda.

Mõtted ja plaanid saad üles märkida samasse päevaraamatusse, kuhu on selle tarvis kujundatud spetsiaalsed joonelised leheküljed, mis lausa kutsuvad sind ennast väljendama. Kunagi hiljem on tore kirjutatut üle lugeda ja aru pidada, kas mõtled täna samamoodi nagu tookord, kui need sõnad kirja panid, või on midagi muutnud.

Lisaks kirjutamise ja joonistamise ülesannetele jagab päevaraamat kasulikke nõuandeid, mille eesmärk on tuua ellu rohkem korrastatust ja vähendada stressi. Üks näide, mida soovitatakse: tee nimekiri asjadest, mis vajavad tegemist. Pane need tähtsuse järjekorda ja püüa keskenduda kõige pakilisemale. Ja teine: Proovi korraga mitte liiga palju ette võtta. Kõlab nagu kulunud tõde, aga me kõik teeme seda mõnikord. Korraga mitme ülesande täitmine teeb raskemaks ka iga üksiku ülesande täitmise ning võib suurendada stressitaset.

Eelpool mainitud tõed on tõesti lihtsad, aga kipuvad siiski kergelt ununema. „Hea enesetunde päevaraamatu“ täitmine aitab neid meelde tuletada ning koguda jõudu ja mõtteid. Samuti õpid raamatut täites end paremini tundma ja vabamalt väljendama ning saad sõbraks oma loomingulise poolega.

Päevaraamatu suur pluss on mahedates toonides kujundus, mis laseb silmal puhata ja mis juba iseenesest mõjub rahustavalt. Inspiratsiooni annavad vahelehekülgedele pikitud tsitaadid, pannes mõtlema, mis on maailmas tegelikult tähtis. Näiteks luuletaja Maya Angelou on öelnud: „Täna on imeline päev. Seda päeva pole ma kunagi varem kogenud.“

„Hea enesetunde päevaraamat“ aitabki igaühel oma päevades kõike imelist taas üles leida. Kas pole tore!

Hea enesetunde päevaraamat

Illustreerinud Kristen Sevig

Tõlkinud Kadri Metsma

128 lk, 147x190, kõvad kaaned

Vesta raamatulaadal on päevaraamat jõuluhinnaga.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid